Followers

Wednesday, February 25, 2009

Terkenang masa dulu....

Terkenang masa dulu...

Semasa serangan israel di Gaza. Saya bersama adik turut menyertai himpunan membantah kekejaman Israel.

Masa tu semangat untuk memboikot produk amerika dan Israel memang membara, isu semasa tentang Palestin sentiasa di 'update'. dan macam macam lagi...

Sebagai mengenang masa dulu ingin saya abadikan sebahagian gambar2 yang saya sempat ambil dengan handset 550i saya sepanjang kempen Palestin yang berpeluang saya sertai.

Demontrasi mengutuk kekejaman Israel di Penang:

Cikgu Azmi Hamid-Presiden TERAS pemidato pertama yang berucap dalam majlis tersebut. Beliau lantang mengutuk kezaliman Israel serta sekutunya, termasuklah Mesir.



pidato yang disampaikan oleh Presiden Persatuan Ulama Pulau Piang

Ketua Pemuda Pulau Pinang di temu bual oleh pihak media selepas demontrasi tersebut.

Ucapan wakil NGO

turut hadir SM Mohamed Idris Presiden Persatuan Pengguna Pulau Pinang

Ni solihin adik saya. Setiap kali ada program islamik saya akan cuba bawa dia sebagai untuk beri pendedahan awal(strategi perkaderan).

Bak kata mak saya, nanti bila saya dah tua bongkok, Solihin lah akan ganti saya meneruskan perjuangan ini pula.Insyaallah.

Segala kenangan-kenangan sepanjang menyertai kempen Palestin pada masa itu, mudah-mudahan di terima Allah sebagai amal soleh di sisiNya.


Mudahan-mudahan juga ruh dan semangat membela umat Islam di Palestin pada masa itu, masih dapat dipertahankan hingga ke hari ini.

Insyallah.


P/S: memang sedih bila Ust Zakaria kata duit derma Palestin masa kempen IPIP bersama Palestin tu akan disalurkan melalui One Aim. Doa-doalah semoga ia sampai kepada rakyat Palestin...



1 comment:

along Nazirah said...

Salam.. Masa tengah 'panas', semua orang alert.. Bila gencatan senjata, kita pun turut buat 'genjatan' terhadap boikot. Bila kena serang balik, terkocoh-kocoh balik kita boikot.. Erm.. Takut gak kalo jadi macam tu.. Moga dapat istiqamah dalam memboikot barangan Amerika-Israel.. (sampai sekarang ana dok bertangguh lagi nak beli laptop, dok teringat kalo laptop tu bukan jenama HP, guna pulak Intel.. Kalo jumpa yang guna AMD Processor, keluaran HP pulak.. Jumpa Acer dengan AMD, cam tak berapa berkenan pulak.. Akhirnya, ana tunggu dan tunggu lagi.. Bila lah agaknya nak keluar jenama orang Islam.. huhu..)