Followers

Friday, May 7, 2010

SPIDERS


Dengan Nama Allah yang Maha Kaya


Pembaca budiman, untuk post kali ini saya bercadang untuk berkongsi dengan anda berkaitan SPIDERS.

SPIDERS ni saya dapat semasa belajar di sekolah menengah satu ketika dahulu. Kami diingatkan supaya berhati-hati dengan SPIDERS.

Apakah SPIDERS?

SPIDERS adalah satu strategi musuh Islam untuk menghancurkan umat Islam secara sembunyi. Ia adalah strategi saraf yang umat Islam tidak sedar.

Berikut adalah SPIDERS:

S- SEX

P- POLITIC

I- IDEOLOGY

D-DRUGS

E-ECONOMY

R-RELIGION

S-SONG




1-SEX:

Jika kita lihat sex sebelum nikah(zina) ini telah cuba dijadikan budaya dikalangan muda-mudi. Jika di barat, remaja yang tidak pernah melakukan sex dianggap ketinggalan. Budaya ini menular ke negara umat Islam. Buktinya sekarang ramai rakan kita yang telah terlibat dengan sex sebelum nikah.

Salah satu penyumbangnya bila budaya COUPLE itu satu kebanggaan. Saya ingin bertanya kepada anda, betul atau tidak boleh katakan semua remaja Islam di negara kita sudah mempunyai couple masing-masing. Mana-mana pemuda pemudi yang tiada pasangan lagi dianggap jumud atau tidak laku. Ini adalah doktrin yang meresap kita.

cadangan penyelesaian: kita beri kefahaman dan doktrin semula masyarakat dan kawan-kawan kita, couple itu menjijikan dan haram.



2-POLITIC


Musuh Islam juga cuba menghancurkan kekuatan umat Islam dengan pecah dan perintah. Mereka melagakan sesama umat Islam. Akhirnya semua berebut kuasa. Negara jadi tidak stabil sedangkan mereka terus kuat.

Mereka caturkan penubuhan pelbagai parti-parti politik yang akan mencerai beraikan umat Islam. Sebagai contoh, seperti di Palestin mereka biar parti Fatah(bukan parti yang bertunjangkan Islam) berlaga dengan parti HAMAS(parti yang bertunjangkan Islam) bersilat dalam pilihanraya di Palestin. Mereka tahu, umat Islam akan kuat jika bernaung di bawah parti yang berjuang untuk Islam.Oleh itu, mereka galakkan tubuhnya parti-parti yang bukan berjuang untuk Islam.

Jika di Palestin ada parti yang berjuang untuk Islam( HAMAS) dan parti yang tidak berjuang untuk Islam (FATAH), bagaimana pula di Malaysia? Ada ke parti yang berjuang untuk Islam dan parti yang berjuang selain untuk Islam?

penyelesaian: sokong parti Islam la.


3-IDEOLOGY

Ideology adalah acuan pemikiran yang direka oleh manusia tanpa bersandarkan al-Quran dan Sunnah.

Contoh ideology- komunisme, nasionalisme, kapitalisme, sosialisme, sekularisme dan lain-lain lagi.

kalau nak tahu apa maksud setiap ideology yang saya nyatakan di atas, boleh rujuk naqib naqibah anda. Kalau dia tak tahu anda boleh google je kat internet atau baca buku.

Ideology akan melahirkan manusia yang berpemikiran syaitan. Dari segi luaran nampak dia adalah seperti seorang muslim, tetapi pemikirannya adalah seperti orang kafir. Inilah akibatnya apabila orang Islam diracuni pemikirannya dengan Ideology.

Sebagai contoh, bila umat Islam terkena ideology nasionalisme (pemikiran yang mengagungkan bangsa), mereka ini akan masih beramal dengan Islam, tetapi pemikirannya racist (perkauman).

Mereka akan perjuangkan bangsanya melebihi Islam. Bangsa lain tak penting. Asalkan bangsanya dapat survive. Walaupun bangsa lain itu ada yang beragama Islam. Ini bertentangan dengan apa yang Islam ajar. Islam larang kita dari asabiah (berpuak-puak/racist).

Bersatulah atas Islam.Hanya Islam dapat menyatukan umat manusia. Kita tidak dapat memelayukan Cina, kita tidak dapat memelayukan India, kita tidak dapat memelayukan negro, tapi apa yang kita boleh buat kita boleh mengislamkan Cina, india dan negro.

Bukankah kita jadi sesuatu bangsa itu kebetulan sahaja? sebagai contoh, saya lahir dari seorang ibu yang berbangsa Melayu, jadi saya pun Melayulah. Menjadi Melayu bukannya dapat 'markah lebih' untuk masuk syurga pun. Jadi mengapa fanatik sangat dengan Melayu? Yang betulnya Islam!
Nabi dah buktikan Islam menyatukan semua. Contoh, bilal (orang kulit hitam), Abu Bakar(orang arab) dan salman Al-farsi (orang parsi) boleh bersatu bersama kerana mereka semua Islam.


cadangan Penyelesaian: study semua ideology yang ada dan check kita terpengaruh ke tak dengan ideology tersebut.


-oklah saya pause kat IDEOLOGY dulu.Insyallah dalam post akan datang saya sambung lagi deh!




tengok surah Al-Baqarah : 120

No comments: